onsdag 10 februari 2010

Komma i gång

Jag är sugen på att komma i gång igen. Känns som att vi bearbetat missfallet ganska bra och är redo för nya försök. Kanske är det naivt av oss att tro att vi är redo. Men jag längtar efter att få komma i gång. Trots att orden "nu vet ni i alla fall att ni kan bli gravida" inte har känts som någon större tröst när sorgen är som störst utan bara som toma ord. Så har faktumet att vi faktiskt blev gravida get mig ny kraft och mer hopp. Vi blev gravida av egen maskin. Frågan är då om det är värt att utsätta kroppen för IVF? Men det finns ju inga garantier för att vi ska bli gravida igen varken med eller utan IVF. Jag vill i alla fall inte fortsätta så här utan att veta att vi gjort allt för att slippa vara barnlösa. Och IVF är nog nästa steg.

6 kommentarer:

Mamma Vilja sa...

Skönt att ni har kommit över det värsta. Att ni nu börjar se framåt är ett bra tecken. Håller alla tummar jag har för att det går bra!

Anna sa...

Jag känner lika. Vill också komma igång.. Jag hade ett MA 21 januari och nu jäklar vill jag sätta igång igen. Jag och min sambo ska så fort min mens kommer göra vårt tredje ivf försök! Det är konstigt hur snabbt man får tillbaka kämparglöden. Men hoppet är väl det sista som lämnar en människa.
Lycka till!

Pi sa...

Jo, att ha varit gravid är ju ändå det bästa tecknet på att det faktiskt skulle kunna gå vägen. Även om man inte vill höra det så är ju missfall vanligare än de flesta verkar tro.

Om vi inte blivit gravida på vårt första IVF-försök så hade det nog inte blivit så många försök efter det. Nu visste vi ju att det kunde gå.

Jag skulle försöka igen, och varför inte testa IVF en gång? Du vet ju ännu inte hur kroppen regagerar på det. (Eller har du blivit dålig av den andra behandlingen). IVF är krångligt, kliniskt, dyrt och en stor chansning - men vi resonerade som så att OM vi skulle få ett barn ut av det så är det värt vad som helst.

Ni är starka som tittar framåt, men det är ju så man överlever också, annars skulle man slukas in i ett svart hål.

Mina tummar hålls hårt för er!

Sara sa...

Jag förstår hur du menar, efter våra mf så har jag bara velat köra i gång på en gång, efter sista så blev jag helt slut så då blev det 9 månaders pause. Hoppas att det går fort när ni väl kommer på erat besök, när var det förresten?

Anonym sa...

Jag håller tummarna för er =) Så gött att ni kommit över den värsta krisen.

toksnippa sa...

Ja vi fick ju missfall dagen innan nyårsafton, men har inte kännt mig så ledsen - mer bitter. Ville ta nya tag på en gång. Nu med frysförsök från första IVF'en.

Hoppas ni snart får komma igång!!