lördag 22 oktober 2011

Omvända världen

Plötsligt är det lättare att söva Miraklet i vagnen än i bärsjalen! Hur gick det här till?

Det fungerar dock väldigt bra att lägga Miraklet i sängen där hon sover vidare när hon somnat i sjalen men i vagen vaknar hon så fort det slutar rullar. Antingen vaknar hon när jag slår in portkoden eller i hissen upp till lägenheten...

7 kommentarer:

Carina sa...

Haha precis samma sak med Elmer! Direkt jag trycker på hissknappen, vaknar han. :)

Hanna sa...

Vad kul att det gick bra på babysimmet! :) Det var ett tag sedan jag var med till badhuset nu, Massen och pappan har varit iväg några gånger när jag jobbat. Måste ta mig iväg nån kväll i veckan! :) Så roligt och mysigt det är att busa i vattnet :)

Sv: Förhoppningsvis slipper man tjatet nu när man lyckats sätta en liten rackare till världen, men det vette katten ;) Tack :)

Hanna sa...

OCH, glömde jag, härligt att hon nu somnar bra i vagnen! Det är så lustigt hur de ändrar på sina rutiner :)

Cecilia summerar sa...

Jag minns det där så tydligt från spädbarnstiden (för 12,5 år sen!) att jag blev så förvånad när saker ändrade sig. Det var som att när nåt hade varit på ett visst sätt i tre dagar eller så - så trodde jag att "nu kommer det vara så här". Men det är ju inte riktigt så med de små liven. Spännande och härligt med utveckling och förändring!

Tack för länkning till TV3. Har missat det! Och tack för fin kommentar!
Kram

Tea sa...

Svar till Carina:
Hur kan de så tydligt känna att det står still?! Samma sak i bilen. Hon vaknar när man stannar vid rött ljus...

Svar till Hanna:
Jag njuter verkligen av att vagnen funkar nu.

Svar till Cecilia:
Ja det är faktiskt spännande och lite av tjusningen att det kan förändras så fort.

Carina sa...

Jaa det undrar jag med! Från dörren till hissen är det två meter! Kanske de har nåt super duper luktsinne så de känner på lukten att man har kommit hem..?!;)

Cherie Mårtensson - Mamma till Emma sa...

Svar: Ja det är hon :D