tisdag 12 januari 2010

Botips

Boken "Adoptera - Ett sätt att bli förälder" av Annika Creutzer tar upp frågor som : Hur gör man? Hur lång tid tar det? Vad kostar det? Boken är indelad i 10 kapitel som tar upp olika delar av den långa processen som en adoption är. Följande kapitel finns i boken:

1. Tänka efter
2. Kostnader
3. Utredningen
4. Välj organisation och land
5. Adoptionshandlingar
6. I väntan på barnet
7. Barnbesked
8. Resan och mötet med ditt barn
9. Äntligen hemma
10. Framtiden


Jag tycker att det var en bra bok eftersom den innehåller mycket information på ett ställe. Men det var inte några stora grejer som jag inte visst innan utan som sagt bra att få all informationen i en bok.

1 kommentar:

MDB sa...

Åh, vad intressant. Jag vet ju väldigt lite om adoption än så länge, och har undrat lite var jag skulle kunna hitta den övergripande infon på ett och samma ställe. Har kollat lite på nätet, men det finns ju såå mycket info. Kanske det här är boken för mig! Tack för tipset!