måndag 8 mars 2010

Inget beslut än

Tack för de utförliga kommentarerna jag fått på förra inlägget!

Vi har inte kommit fram till något beslut än om hur vi ska göra. Ena stunden kände vi säkra på den ena och nästa stund det andra. Och emellan väldigt osäker på alltihop. Om vi väljer IVF finns det en liten chans att komma igång den här månaden om det inte fullt. Men då måste vi ringa så fort som möjligt det vill säga redan i morgon. Jag är ju redan innan på dag 11 i denna cykeln och med andra ord finns det stor risk för att många redan ringt och fått de tider som finns. Om vi inte vill komma igång denna månaden så behöver vi ju egentligen inte bestämma någonting innan nästa mens kommer. Men det skulle vara skönt att ha tagit ett beslut i alla fall.

Det som talar emot Pegotime är att vi testat det tidigare. Jag har ätit 3 kurer med Pergotime tidigare utan något positivt resultat. Men det känns ändå som det är mildare både för kropp och själ. Det jag inte förstår är varför det är så viktigt att ha en cykeln utan Pergotime emellan just på den kliniken som vi är inskrivna på när det på andra ställen är ok att äta Pergotime i månad, efter månad, efter månad?!

1 kommentar:

Pi sa...

Ja, jag åt Pergotime flera månader på raken. Så också min numera gravida vän. Konstigt med alla dessa specialregler på de olika klinikerna.

Förstår fullt ut din känsla att gå vidare nu när du provat Pergotime (visste inte att du testat det redan).