måndag 8 mars 2010

Rätt frågor & svar

Nu ska vi snart i väg till RMC och inskrivningssamtalet för IVF. Jag har inte sovit så bra i natt. Känner mig inte nervös men antagligen är jag det. Sen så kan ju orsaken till att jag hade svårt att sova vara att jag sov hela dagen igår. Vaknade med migrän, sov till lunch, gick upp och åt vilket slutade med att jag kräktes. Sen till bringade jag hela eftermiddagen sovande också. Så som sagt inte så konstigt att jag hade lite svårt att sova.

Jag hoppas att vi kommer på de "rätta" frågorna att ställa till RMC, det vill säga de vi kommer undra över när vi kommer hem om vi inte frågat. Framför allt hoppas jag att vi får de "rätta" svaren. Jag vill höra: JA, ni kommer bli gravida och få barn! Inte så troligt att de kommer att lova oss det och konstigt skulle det väl va om de gjorde det. Inga garantier här inte.

3 kommentarer:

Anna sa...

Det är ovissheten och avsaknaden av garantier som gör att man går sönder i det här, lycka till med inskrivningen!

Mamma Vilja sa...

Ovissheten är förfärlig, men jag vet att ni kommer att få barn på ett eller annat sätt. Det handlar bara om tid. Och om det är frågor ni inte får svar på idag, eller som dyker upp senare får ni säkert svar på dem då.

Lycka till!

Sara sa...

Hoppas att allt har gått bra idag och att ni har fått svar på alla era frågor!