Jag fick följande kommentar för ett par dagar sedan i ett gammalt inlägg om graviditet efter missfall och tänkte att jag svarar i ett inlägg:
Hej!
Jag var med om ett missfall för 2 år sedan och det har inte tagit sig alls än. Och enligt läkaren jag hade skulle det komma ganska snabbt efter kroppen återhämtat sig.. Har ni tips och råd till en ledsen tjej?
Svar till Anonym:
Vi fick också höra de uppmuntrande orden från både sjukvården och folk runt oss om att kroppen efter ett missfall visste hur den skulle göra för att bli gravid och att det skulle gå lätt. Men det gick inte lättare för det. Månaderna gick och ingenting hände. Vår IVF-behandling blev dessutom uppskjuten eftersom vi kunde bli gravida på egen hand.
Jag har inga knep som hjälper. Det enda rådet jag kan ge är att sök vård (om du inte redan gjort det) och gör en barnlöshets utredning. Kanske hittar man anledningen till varför du inte blir gravid och du får hjälp att öka chanserna för att bli gravid.
Har ni andra några fler råd?
3 kommentarer:
Mitt svar är samma som Teas: kontakta gyn för en utredning, nu!
Håller tummarna för att lyckan snart kommer att le mot er!
Kramar
Jag fick också höra efter tvillingarna att kroppen nu borde veta vad den ska göra..men icket..
Så säger som Tea, sök hjälp, två års försök borde absolut ge er en utredning..
Håller med alla föregående talare, sök hjälp, kanske kan det hjälpa dem närmare ett efterlängtat litet pyre.
Skicka en kommentar